MODEL PENDIDIKAN KARAKTER SEPENUH HATI PADA SISWA MADRASAH IBTIDAIYAH

Authors

  • Muhammad Fahmi Hidayatullah (Sinta ID: 6650451), Universitas Islam Malang

DOI:

https://doi.org/10.33474/elementeris.v1i2.4972

Abstract

Abstrak

It is very important for schools that educate children by making educational innovations to maximize the inculcation of character in them. This is inseparable from the challenges of technological development and globalization which easily influences children to commit social deviations. Wholehearted education as an alternative solution for dedication to elementary school children. Learn from madrasas ibtidaiyah how to instill the value of character in order to form a strong and steadfast person with his principles through a wholehearted educational process.

 

Keywords: Education Model, Wholehearted, Islamic elementaris scholl

References

Achmadi. 2010. Ideologi Pendidikan Islam: Paradigma Humanisme teosentris. Yogyakarta: Pustaka Pelajar

An-Nahlawi, Abdurrahman. 2002. Pendidikan Islam di Rumah, Sekolah dan Masyarakat. Jakarta: Gema Insani Press

Arief, Armai. 2002. Pengantar Ilmu dan Metodologi Pendidikan Islam. Jakarta: Ciputat Pers

Arif, Mahmud. 2008. Pendidikan Islam Transformatif. Yogyakarta: Lkis

Baharuddin. 2012. Psikologi Belajar. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media

Borzak, L. ed. 1981. Field Study. A source book for experiential learning. Beverley Hills: Sage Publications

Brookfield, S. D. 1983. Adult Learning, Adult Education and the Community. Milton Keynes: Open University Press

Fadlillah, Muhammad. 2012. Desain Pembelajaran PAUD: Tinjauan Teoritik dan praktik. Jogjakarta: Ar-ruzz Media

Houle, C. 1980. Continuing Learning in the Professions. San Francisco: Jossey-Bass

http://jateng.tribunnews.com/2017/09/13/miris-sejumlah-siswa-sd-di-malang-isap-vape-di-sekolah-ini-tindakan-polisi diakses pada tanggal 23 Maret 2018, pukul 09:38 WIB

https://news.detik.com/berita-jawa-timur/d-3715467/lagi-siswa-sd-di-malang-tertangkap-basah-isap-vape diakses pada tanggal 23 Maret 2018, pukul 09:40 WIB

Muhaimin. 2002. Paradigma Pendidikan Islam Upaya Mengefektifkan Pendidikan Agama Islam di Sekolah. Bandung: PT Remaja Rosda Karya

Nata, Abuddin. 2009. Perspektif Islam Tentang Strategi Pembelajaran. Jakarta: Kencana

Nata, Abuddin. 2009. Ilmu Pendidikan Islam dengan Pendekatan Multidisipliner. Jakarta: Raja Grafindo Persada

Othman, Hussain. 2008. Perlaksanaan Pendekatan Pembelajaran Berasaskan Pengalaman (Pbl Dan Popbl) Bagi Meningkatkan Kemahiran Insaniah Pelajar. Prosiding SKIKS

Syah, Muhibbin. 2009. Psikologi Belajar. Jakarta: Rajawali Pers

Tim Penyusun Kamus Pusat Pembinaan dan Pengembangan Bahasa. 2005. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka

Downloads

Published

2019-12-09