MODEL PENDIDIKAN KARAKTER SEPENUH HATI PADA SISWA MADRASAH IBTIDAIYAH
DOI:
https://doi.org/10.33474/elementeris.v1i2.4972Abstract
Abstrak
It is very important for schools that educate children by making educational innovations to maximize the inculcation of character in them. This is inseparable from the challenges of technological development and globalization which easily influences children to commit social deviations. Wholehearted education as an alternative solution for dedication to elementary school children. Learn from madrasas ibtidaiyah how to instill the value of character in order to form a strong and steadfast person with his principles through a wholehearted educational process.
Â
Keywords: Education Model, Wholehearted, Islamic elementaris schollReferences
Achmadi. 2010. Ideologi Pendidikan Islam: Paradigma Humanisme teosentris. Yogyakarta: Pustaka Pelajar
An-Nahlawi, Abdurrahman. 2002. Pendidikan Islam di Rumah, Sekolah dan Masyarakat. Jakarta: Gema Insani Press
Arief, Armai. 2002. Pengantar Ilmu dan Metodologi Pendidikan Islam. Jakarta: Ciputat Pers
Arif, Mahmud. 2008. Pendidikan Islam Transformatif. Yogyakarta: Lkis
Baharuddin. 2012. Psikologi Belajar. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media
Borzak, L. ed. 1981. Field Study. A source book for experiential learning. Beverley Hills: Sage Publications
Brookfield, S. D. 1983. Adult Learning, Adult Education and the Community. Milton Keynes: Open University Press
Fadlillah, Muhammad. 2012. Desain Pembelajaran PAUD: Tinjauan Teoritik dan praktik. Jogjakarta: Ar-ruzz Media
Houle, C. 1980. Continuing Learning in the Professions. San Francisco: Jossey-Bass
http://jateng.tribunnews.com/2017/09/13/miris-sejumlah-siswa-sd-di-malang-isap-vape-di-sekolah-ini-tindakan-polisi diakses pada tanggal 23 Maret 2018, pukul 09:38 WIB
https://news.detik.com/berita-jawa-timur/d-3715467/lagi-siswa-sd-di-malang-tertangkap-basah-isap-vape diakses pada tanggal 23 Maret 2018, pukul 09:40 WIB
Muhaimin. 2002. Paradigma Pendidikan Islam Upaya Mengefektifkan Pendidikan Agama Islam di Sekolah. Bandung: PT Remaja Rosda Karya
Nata, Abuddin. 2009. Perspektif Islam Tentang Strategi Pembelajaran. Jakarta: Kencana
Nata, Abuddin. 2009. Ilmu Pendidikan Islam dengan Pendekatan Multidisipliner. Jakarta: Raja Grafindo Persada
Othman, Hussain. 2008. Perlaksanaan Pendekatan Pembelajaran Berasaskan Pengalaman (Pbl Dan Popbl) Bagi Meningkatkan Kemahiran Insaniah Pelajar. Prosiding SKIKS
Syah, Muhibbin. 2009. Psikologi Belajar. Jakarta: Rajawali Pers
Tim Penyusun Kamus Pusat Pembinaan dan Pengembangan Bahasa. 2005. Kamus Besar Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka